dilluns, 2 de desembre del 2013

Un geni va solt

Ross Brawn (59) i Stefano Domenicali (48) xerrant dissabte del Gran Premi de Singapur al?? Pàdoc??  del circuit de Marina Bay / Fotografia: RV RACING PRESS
Ross Brawn torna a ser un agent lliure al mercat de la Fórmula 1. Un dels enginyers més prestigiosos i llorejats de la història, tan hàbil en l'estratègia de carrera com en la interpretació del reglament tècnic, va anunciar que deixa la direcció de Mercedes, després de quatre anys, amb un destí incert.
Un tipus genial camina solt i no va passar ni un minut des de l'anunci a primera hora del matí, que se li vinculés directament amb Ferrari, l'equip en què va formar al costat de Michael Schumacher un binomi tan reeixit com el de Christian Horner i Sebastian Vettel en l'actualitat.
La remor del seu adéu era constant des de fa mesos i se li ha vinculat a Williams i fins i tot amb algun càrrec a la FIA al costat del seu excap Jean Todt, si bé el propi Brawn no ha deixat anar peça.El seu contracte finalitza el 31 de desembre.

Com a amic de Stefano Domenicali, cap de l'equip Ferrari, se'ls va veure moltes vegades aquesta temporada compartir xerrada als paddocks de diversos circuits com el de Singapur, quan van compartir copa de vi Ross-una de les seves grans passions-i un refresc Stefano, durant una llarga estona. Això va animar l'especulació d'un possible retorn a Maranello, d'on va sortir a finals de 2006 al costat de Schumacher, de qui va ser un dels grans artífexs de l'era d'or moderna de Ferrari.
Ferrari:? "Res de res"
"No hi ha res de res. Estem contents amb la nostra actual estructura, és la que hem triat i amb la que seguirem endavant en la temporada que ve", assegurava a MARCA un portaveu de la Scuderia. Maranello era el centre de totes les mirades i els telèfons treien fum. Ferrari es troba reclutant gent clau en el pàdoc per diferents departaments, com ha reconegut Fernando Alonso en l'última entrevista a la BBC, i Brawn per descomptat és una de les cares més conegudes. El vincle és lògic i mai es pot dir mai en Fórmula 1, però si hi ha hagut converses més o menys serioses sembla secret de sumari.
Ferrari ha apostat per James Allison per comandar el departament tècnic (autor intel · lectual del Lotus) i pel treball a l'ombra d'un vell conegut de Brawn, Rory Byrne, semiretirat però consultor del monoplaça de 2014.Brawn, de moment, no sembla encaixar.
"Tenim nous enginyers, nous dissenyadors que venen d'altres equips, grans noms, com el del nou director tècnic James Allison i altra gent clau de la F1, i ara necessitem complir, ho sentim tots a la fàbrica", assegura Fernando, al qual l'uneix una bona relació amb l'enginyer atòmic anglès, que el considera el millor.
Entre altres coses va intentar convèncer per fitxar pel seu equip, Brawn GP, ​​edificat sobre les cendres d'Honda, però Fernando tenia la vista posada a Ferrari. Després sí va convèncer Schumacher perquè reaparegués a Mercedes, edificada al seu torn sobre Brawn GP.
McLaren 2015
Brawn, que complirà 60 anys l'any que ve, ja va passar un any sabàtic el 2007, però mentre pescava-una altra de les seves grans passions-ideava el retorn a Honda. Ara que el motorizador japonès torna el 2015 a McLaren, hi ha molt soroll a les Illes amb la possible arribada de Ross a Woking, on també li tiren els trastos a Fernando una setmana sí i una altra també perquè s'ho pensi si no ho veu clar a Ferrari. En Mercedes Toto Wolff i Paddy Lowe es queden al capdavant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada