dimarts, 22 d’octubre del 2013

Tots estaven avisats que passar-se de voltes suposava l'exclusió

La desqualificació de Marc Márquez a Austràlia no va estar exempta de polèmica. El lleidatà i el seu equip van acceptar la sanció però, igualment, es van qüestionar si la penalització no podia haver estat més lleu.Fins sembrar dubtes sobre si la norma estava tan clara.
La circular enviada a les esquadres deia així: "Tot pilot haurà d'entrar en pits i canviar a la segona màquina amb pneumàtics frescos almenys una vegada en la carrera. En circumstàncies normals això significa que el pilot ha de canviar de màquina només al final de la volta 9 o 10. Cap pilot té permès fer més de 10 voltes amb qualsevol pneumàtic ".
El mateix pilot de Cervera va comentar que albergava ombres sobre aquesta comunicació: «És la pitjor sanció que hi pot haver. Igual podia haver estat un ride through [pas per boxes] o segons, però bé. És dura, però tampoc sé si estava escrit en el paper ».
El seu cap d'equip, Livio Suppo, també va llançar una ombra de dubte: "A la comunicació no estava escrit que la sanció era la bandera negra". Encara que després va exposar que no havien apel · lat i per què: "Era inútil preguntar, perquè estava escrit que només es podien fer 10 voltes. El problema és haver entès que la desena volta era aquesta, la del pit-lane i era l'anterior".
El cas és que no ho van fer perquè tot estava bastant clar des d'abans de sortir a rodar. Es va exposar a tots quina era la sanció: bandera negra. No per escrit, textualment, encara que sí verbalment. "A causa de la situació amb els pneumàtics, vam dir que per temes de seguretat, vam crear unes regles especials. Tot es va fer legalment amb la FIM. Una d'elles era que cap pilot podia fer més de 10 voltes amb el mateix joc de pneumàtics. Abans de la cursa ens qüestionem quina seria la sanció per incomplir i vam decidir que era la desqualificació. Els equips ho sabien, els ho expliquem ", va reconèixer a MARCA Mike Webb, membre de la Direcció de Cursa.
És més, alguns equips, com el de Jorge Lorenzo, van ser fins a tres vegades, per mitjà de Wilco Zeelenberg, a assegurar-se que així era. I així ho va exposar al balear: "Vés amb compte, et fan fora si et passes", li va arribar a dir. I com ell tots els altres. La desqualificació era clara i era inevitable.
El mateix Valentino Rossi va revelar que les conseqüències estaven sobre la taula. "Jo sabia abans de la cursa que si em passava de voltes, veuria la bandera negra. Estava bastant clar", va reconèixer.
Tots estaven avisats que passar-se de voltes suposava l'exclusió




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada