dijous, 21 de novembre del 2013

A voltes amb els pneumàtics

Pirelli va anunciar que aquest cap de setmana al Gran Premi de Brasil els equips podran provar els pneumàtics de 2014 en els entrenaments lliures de divendres. És un primer pas perquè la marca italiana aconsegueixi el vistiplau de pilots i escuderies de cara al transcendental campionat de l'any que, en què hi haurà tants canvis. És ben cert que les proves que realitzin els equips divendres amb els nous compostos seran només una petita presa de contacte, ja que els monoplaces d'aquest any poc tindran a veure amb els del proper. No obstant això, Pirelli ha volgut demostrar el seu compromís.
La seva idea és no tornar a estar en el punt de mira de tot el món com ha passat aquest curs i per evitar polèmiques com la de Mercedes o la del canvi de gomes a meitat de temporada. Vol desmarcar d'aquest suposat "tracte de favor 'cap a determinades escuderies tal com se l'ha acusat en 2013. No en va, hi ha dades que conviden a més d'un a pensar-hi.
Un d'ells té a veure amb la millora que va experimentar Mercedes arran del test secret que va realitzar a Montmeló ia partir del qual els seus pilots van millorar ostensiblement, sobretot en les qualificacions.
L'altre, el més significatiu, guarda relació amb Red Bull i el seu enlairament. Fins Silverstone havia mostrat certes debilitats.Seguia dominant les poles (més disputades per la 'miraculosa' reacció de Mercedes) però en carrera patia més. És cert que Vettel havia guanyat més grans premis que ningú (tres, per dos d'Alonso i Rosberg i un Räikkönen), però no es passejava. I a partir d'Anglaterra, quan diversos van rebentar la mateixa roda, va ser quan va canviar tot.
Les queixes de Red Bull ( i de l'Associació de Pilots ) van fer efecte i Pirelli va prometre canvis. Uns canvis que li van venir de perles a l'escuderia austríaca, tal com reconeixeria més tard el 'guru' Adrian Newey . Va passar a dominar el Mundial al seu antull. Vettel va guanyar nou de les deu següents carreres , les últimes vuit de forma consecutiva. El Mundial es va acabar.
A voltes amb els pneumàticsLa més que possible realitat d'això va ser que Red Bull va saber treballar més i millor en la parada estiuenca i per això han tornat a ser campions de pilots i constructors, però ningú nega que el canvi de gomes a meitat d'any deixa una piga molt fosc a la controvertida Pirelli, que segur vol ser menys protagonista la propera temporada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada