dijous, 21 de novembre del 2013

"Signem jugar-nos el títol de 2014"

Són els Álex. Les futures estrelles del motociclisme espanyol. Als seus 17 anys estan preparats per lluitar pel títol de Moto3. I disposats que sigui en l'últim revolt de l'última carrera, com aquesta temporada.
Pregunta. Primer de tot, vostès es diuen Àlex o Alexandre?
ÁLEX RINS (AR). Jo em dic Alejandro. 
ÁLEX MÁRQUEZ (AM). Jo, no. Jo, Àlex.
P. Qui li donarà més maldecaps l'any que ve a Emili Alzamora? ¿Marc o vostès?
AR Potser ell estigui una mica més preocupat per MotoGP perquè és la categoria reina i perquè Marc enguany ho ha fet molt bé. 
PM Crec que es preocupa per igual per tots. Està una miqueta més amb Marc perquè porta més feina, però sempre està pendent de nosaltres. A cada entrenament és al box.
P. De poder haver triat vostès, haurien triat quedar-se amb la KTM i no arriscar amb l'Honda?
AM Al final va ser una decisió d'Emilio, de l'equip i la nostra. Els que l'han de veure molt clar són els tècnics. Si ells veuen que és un projecte que funcionarà, llavors ens ho expliquen. 
AR Ha estat una decisió conjunta.
P. ¿Signaven jugar-se el títol entre els dos l'any que ve?
AR Sí 
AM Sí, jo també. 
AR Aquest any ha estat molt emocionant. Hem viscut carreres molt boniques i lluitades. He après molt com a pilot a saber gestionar una carrera.
P. Qui creuen que ho farà millor en Moto2, Maverick o Salom?
AR Potser ho farà una mica millor Maverick. L'estil de pilotatge que tenia a la Moto3 s'adapta una mica millor a la Moto2. 
PM Sí, estic una mica amb ell. Però al final, depèn del pilot, de com agafi el xip abans. És cert que l'estil de Salom per Moto3 li pot costar una mica, però el pot adaptar i ho va a fer.
P. ¿Segueixen estudiant o ho han deixat?
AR Jo segueixo estudiant. Faig Segon de Batxillerat a l'Escola Monlau. 
PM Jo ara, no. Estava al col · legi a Cervera, però ja l'any passat, quan vaig començar a viatjar i la pretemporada, era gairebé impossible.
P. I el carnet de cotxe, per a quan pensen treure-se'l?
AR Jo m'ho estic traient. El teòric t'ho pots treure amb 17 i mig i tinc ganes. Tinc pressa perquè m'agraden els cotxes. 
PM Jo faig anys a l'abril. A veure si puc treure el teòric aquest hivern. I, després, en un buit, el pràctic.
P. Ara és fàcil dir-ho, però hauria plantejat la última volta d'una altra manera?
AR Sí, és clar, veient el que ha passat, ho hauríem plantejat diferent en l'últim revolt, però no em penedeixo del que va passar. No és per posar excuses, però en aquesta cursa meu motor no anava igual que en altres carreres. Si arriba a estar Salom aquí s'havia embolicat bona.
P. Vostè, Márquez, com ho hauria plantejat?
AM Ara que el veus, és fàcil. Mai se sap.
P. Fora de les motos, quins esportistes admiren?
AR M'agrada practicar esquí de fons o patinatge en línia. Per això, una persona que m'agrada molt pel seu mètode de treball és Kilian Jornet. 
PM M'agrada molt Usain Bolt. Porta la velocitat a la sang. Té alguna cosa en comú amb nosaltres.
P. Serien capaços de destacar en un altre esport?
AR destacar, no ho sé, però m'agrada practicar molts: ciclisme, tennis, frontó, canoes ... 
AM destacaria en d'altres. Practico bici i córrer.
Álex Márquez: El año que viene el objetivo es estar entre los tres primerosMárquez: El año que viene habrá mucha más presión

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada