dijous, 7 de novembre del 2013

Ferrari surt del túnel

Ferrari comença a veure la llum al final del túnel. El nou simulador, desenvolupat per Pedro de la Rosa durant tot l'any, comença a donar els seus fruits i la nova galeria del vent ja està treballant en el monoplaça de 2014. Es tracta de dos passos fonamentals per a l'esquadra italiana just a la temporada del major canvi en el reglament dels últims anys, per al que és necessari l'ús massiu de qualsevol eina de desenvolupament.
Primer el túnel, que va haver de ser desconnectat el passat any després de detectar problemes de correlació de dades entre el que anunciava la informàtica i el que després es veia en pista. Això va obligar a usar les instal · lacions de Toyota a Colònia al mateix temps que s'actualitzava tant el programari del túnel com la pròpia instal · lació, en la qual ja es pot treballar amb una maqueta al 60% en comptes del 50%.
"Ja portem setmanes treballant amb ell al 100% les 24 hores del dia, els set dies de la setmana. El temps dirà si estem on volem estar, però els primers senyals són bones", assegura Pat Fry, director d'enginyeria, en una entrevista a Autosport.A Maranello estan repetint moltes de les mesures realitzades a Colònia i per ara els resultats són iguals, de manera que els ànims s'han elevat. "Per ara, tot va bé", assegura.
Fry assegura que l'aspecte aerodinàmic seguirà sent una aspecte clau en els nous monoplaces, especialment per ajudar en l'estalvi de combustible. Igualment, el simulador comença a donar els seus fruits i Fry reconeix que han millorat aspectes visuals de les instal · lacions per donar millor informació als pilots.
"Hi ha una enorme quantitat de treball que es pot fer, resoldre les característiques aerodinàmiques, els nivells de càrrega aerodinàmica, els nivells de fricció, és un treball constant i encara que mai serà igual que a la pista, es tracta de fer-ho més perfecte que es pugui ", diu Fry, que ja té el model de 2014 amb el nou motor 1.6.
"Pedro ha fet una gran feina. Estic segur que podrem continuar utilitzant el simulador de tots els dies a partir d'ara fins al Nadal i encara està aprenent coses del motor. Les estratègies de carrera són molt diverses i no és el mateix la velocitat en qualificació que en carrera, per exemple ", afirma.
Ferrari sale del túnel










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada